کلوچه اسپانیایی

مطبخ خانومی

کلوچه اسپانیایی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

کلوچه اسپانیایی

بازم اومدم با یه پیش غذای خیلی خوشمزه و عصرونه و میان وعده مخصوصا واسه بچه ها و همینطور یک بمب انرژی وپرکالری.

موادلازم برای خمیر:

آرد                     3تا 3ونیم پیمانه

شیر ولرم           یک و نیم پیمانه

کره               25گرم

پودرخمیرترش                1ق س

شکر                1ق م

نمک               1ق چ

موادمیانی:

کالباس          250 گرم

قارچ               100گرم

رب گوچه فرنگی                1ق س

فلفل دلمه ای                     1عدد کوچک

پنیر پیتزا                       100گرم

نمک و فلفل              مقداری

نکته:

همین اول کاری بگم واسه اونایی که می گن کالباس ضرر داره.خووووو ضرر داره خونگیشو درست کنین.به زودی آموزشش رو واستون می ذارم.این غذا فرنگیه و لی اگر خواستین تغییرش بدین می تونین از گوشت چرخ شده و یا فیله مرغ استفاده کنین.

طرز تهیه:

نصف پیمانه شیر ولرم+ شکر +پودر خمیرترش رو باهم مخلوط می کنیم و درش رو می ذاریم تا کف کنه.(2 تا 10 دقیقه)

کره به دمای محیط رسیده + بقیه شیر + نمک  رو هم باهم مخلوط می کنیم.حالا پودر خمیرترش که عمل کرده رو  هم اضافه می کنیم و در نهایت کم کم آرد رو اضافه می کنیم تا جاییکه خمیر کمی چسبنده باشه.روی ظرفمون سلفون می کشیم ونیم ساعت در هوای محیط بهش استراحت می دیم.

در این فاصله مواد میانی رو آماده می کنیم.کالباس نگینی شده رو با مقداری روغن تفت می دیم.بعد قارچهای نگینی شده رو اضافه می کنیم و با حرارت بالا تفت می دیم که آب نندازه و فلفل دلمه ای نگینی شده و نمک و فلفل و رب رو هم اضافه می کنیم و تفت می دیم.و در نهایت پنیر پیتزا رو اضافه می کنیم .پنیرها که آب شدن حرارت رو خاموش می کنیم.

بعد از استراحت خمیر رو ورز مختصری می دیم تا هوای اضافه اش گرفته بشه.بعدسطح کار رو آردپاشی می کنیم وخمیر رو با وردنه باز می کنیم و کاتر گرد به قطر 8 الی ده سانت می زنیم و در سینی چرب شده می چینیم.در مرکز خمیر 1ق از مواد میانی می ریزیم و خمیر رویی رو با خمیر توری کن آماده می کنیم .و روی مواد میانی قرار می دیم و فیکس می کنیم.برای اینکه بهتر فیکس بشه یک کاتر کوچکتر از قبلیه انتخاب می کنیم و روی کلوچه ها می زنیم تا خمیرهای اطراف کلوچه کاملا به هم بچسبه و خوشگلتر بشه.بعد رومال می زنیم.رومال هم 1 عدد زرده تخم مرغ+ کمی زعفران دمکرده است.

سینی رو داخل فری که از 20 دقیقه قبل با حرارت 175 درجه سانتیگراد گرم کردیم قرار می دیم.15 تا 20 دقیقه هم زمان برای پخت نیاز داریم.برای خوشرنگتر شدن روی کلوچه ها گریل روشن می کنیم.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: پیش غذاها ، غذای ملل ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397برچسب:پیش غذاها,غذای ملل, | 10:52 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.